Nærhed reducerer bøvl og ballade hos RIVALs kunder

Nærhed reducerer bøvl og ballade hos RIVALs kunder

RIVALs erfarne og kompetente medarbejdere i produktionen har ofte den direkte kontakt med kundens teknikere i forbindelse med konkrete projekter. Det værdsættes af kunderne, som oplever et meget effektivt og værdifuldt samarbejde.

Hurtigere reaktion, ærlige tilbagemeldinger ”on the spot”, værdifuld sparring og mindre bøvl og ballade. Det er nogle af de største gevinster, RIVALs kunder oplever ved den tætte dialog med ”de kloge hænder” i RIVALs produktion.

Nærhed – en bevidst prioritet
Det er ikke tilfældigt, at RIVALs kunder ofte har en tæt dialog med de medarbejdere, som står med produktionen af deres emner. ”Det er en bevidst prioritering, at der skal være den direkte kontakt, fordi vi af erfaring ved, at det giver det bedste resultat for såvel vores kunder som RIVAL,” fortæller RIVALs ejer Henrik Holvad. ”I mange andre produktionsvirksomheder går kontakten til kunderne gennem nogle få medarbejdere. Det kan give flaskehalse, uklarheder og forsinkelser samt reducere produktiviteten.”

Kloge hænder giver muligheder
Netop de mange ”kloge hænder” i RIVALs produktion giver også muligheden for, at virksomheden kan vælge denne direkte samarbejdsmodel. ”Vores medarbejdere tør ”kaste bolde op i luften” og dermed give kunden nye muligheder, og de udfordrer gerne de specifikationer, kunderne kommer med, hvis det rent produktionsteknisk kan gøres bedre. Det kræver noget særligt, som netop vores medarbejdere indeholder,” siger Henrik Holvad og fortsætter:

Værdifuld produktionsmodning
”Det er eksempelvis gældende for vores kunde NGI, som har direkte kontakt til Karsten, som står med produktionen af deres emner på Kiheung RT. Gennem samarbejdet er der løbende sket en produktionsmodning, som Karsten har haft ansvaret for sammen med kundens teknikere og projektledere. I dag kører produktionen væsentligt mere effektivt. Ligeledes har vi en kunde i robotindustrien, hvor vi netop nu er i gang med revision 24 på et emne. Også her har der været en værdifuld produktionsmodning i tæt samarbejde med vores folk i både i produktionen og PTA-afdelingen.”

Øget motivation
Netop den samarbejdsform og det større ansvar, som Karsten har på en opgave som denne, er også en vigtig del af hans daglige motivation for at gå på arbejde, og derfor er det en vigtig del af ledelsesfilosofien på RIVAL. ”Vi lægger stor vægt på, at vores medarbejdere kan og tør tage det ansvar,” fortæller Henrik Holvad. ”Derfor har det også en rigtig høj prioritet i vores rekruttering af nye folk, fordi vi kan se, at det får en større og større betydning.”

Fremtidens maskinfabrik gør en forskel
De kloge hænder i RIVALs produktion er således også et væsentligt grundlag for den udvikling, RIVAL har været igennem fra en udførende til en udviklende samarbejdspartner for kunderne. ”Det der kendetegner os her på fremtidens maskinfabrik er jo netop, at vi besidder kompetencerne til at kunne udfordre kundernes løsning. Derigennem sikrer vi, at de får det, de har behov for, hvilket ikke nødvendigvis er det samme som det, de bad om,” siger Henrik Holvad. ”Det har vi samtidig fået ud i første række tæt på kunderne. Det har en meget værdifuld effekt hos vores kunder, som mange sætter stor pris på i det daglige samarbejde med os.”

Se flere nyheder

Ida stortrives på RIVAL

33-årige Ida Marie Andersen har været på RIVAL i godt tre år. Det lå ikke lige i kortene, at hun skulle arbejde på en maskinfabrik. Men hun er rigtigt glad for, det er blevet sådan.