Logistikvenlige ”ready-to-go pakker”

Logistikvenlige ”ready-to-go pakker”

Hos RIVAL fintunes samarbejdet med kunderne løbende. Fokus er således også på at serieproducere og levere et mix af forskellige emner til det samme slutprodukt hos kunden – i én samlet “ready-to-go” pakke. Dermed lettes kundens logistik betydeligt.

Det hele starter med et tæt samarbejde mellem kunden og RIVALs PTA-afdeling. Her vurderes både, om det er en fordel og muligt at samle produktionen af kundens forskellige emner i én serieproduktion og efterfølgende levere dem i en samlet pakke. Hermed kan kundens logistik lettes væsentligt, og kapaciteten udnyttes endnu bedre hos RIVAL – også om natten.

Som en pose med LEGO
”For kunden er det lidt ligesom at åbne en pose med LEGO-klodser, hvor vi har pakket de emner sammen, som skal bruges til det samme slutprodukt,” fortæller salgschef Christian Aarup fra RIVAL. ”Når vi fx producerer fire forskellige emner til kundens slutprodukt, er det en stor fordel for kundens videre arbejde, at de leveres samlet og i rette stykantal af hvert emne – passende til montagelinjen.”

Konstruktion af fixtur
RIVALs PTA og projektleder Stefan Stensgaard er en vigtig brik i processen. Stefans mangeårige arbejde både som maskinarbejder og konstruktør har givet en solid erfaring i at kunne tegne netop de fixturer, som skal bruges for at kunne lave de rette opspændinger til at kunne køre flere forskellige emner i én serieproduktion. Stefan arbejder her tæt sammen med RIVALs egne produktionsfolk om bearbejdningsmetoder og fixturer samt virksomhedens værktøjsleverandør om rette valg af værktøjer.

Alt følges helt til dørs
Stefan er ofte også ansvarlig for at følge kundernes projekter helt til dørs. Han slipper således ikke opsynet, før alle emner er færdigmålt, endeligt godkendt og klar til levering. ”Det er med til at sikre vores kendte RIVAL-kvalitet, leveringssikkerhed og dermed tryghed hos kunden,” siger Christian Aarup. ”Det er vigtigt, at vi kontinuerligt fintuner og optimerer samarbejdet med kunderne og udvikler os sammen med dem. Det er dette også et godt eksempel på.”

Se flere nyheder

”Vi skaber værdi for kunderne”

Det viser den seneste kundetilfredshedsmåling. Og det glæder RIVALs adm. direktør Henrik Holvad, da det netop er virksomhedens fornemste mål at skabe værdi for kunderne.

RIVAL anno 2020

RIVAL ændrer navn og logo – alt andet er præcist, som det plejer. Aktieselskabet Maskinfabrikken RIVAL ændrer i januar 2020 navn til RIVAL A/S