”Vi skaber værdi for kunderne”

”Vi skaber værdi for kunderne”

Det viser den seneste kundetilfredshedsmåling. Og det glæder RIVALs adm. direktør Henrik Holvad, da det netop er virksomhedens fornemste mål at skabe værdi for kunderne.

I efteråret 2019 gennemførte RIVAL en kundetilfredshedsmåling blandt alle købende kunder. ”På alle de overordnede parametre omkring samarbejdet har vi rykket os flot og ligger tæt på karakteren 6,” fortæller Henrik Holvad. ”På en skala fra 1-7 er det i virkeligheden rigtigt godt.”

Det gælder også på de to meget vigtige parametre kvalitet og leveringsevne. Her er kunderne fortsat meget tilfredse med RIVAL, hvilket er det grundlæggende for det værdifulde samarbejde.

Totalløsninger og medarbejdere er stærke kort
RIVALs strategiske fokus på at levere totale løsninger til kunderne får stor anerkendelse af de faste og loyale kunder, som netop efterspørger, at RIVAL tager ansvaret hele vejen, og de anerkender, at virksomheden er god til det. Kunderne udtrykker samtidig en tilfredshed med sammenhængen mellem ydelse og pris.

”Det hænger også tæt sammen med vores utroligt dygtige medarbejdere, som netop kan gå ind og tage ansvar for kundens emner, og som tager dialogen med kunden, når der er brug for tilpasninger,” siger Henrik Holvad. ”Samtidig viser undersøgelsen også, at der er stor tillid mellem kunderne og vores medarbejdere, hvilket er afgørende for det værdiskabende samarbejde. Også det anerkendes og prioriteres af vores kunder.”

Kendskab til serieproduktioner er for lavt
I relation hertil erkender Henrik Holvad dog samtidig, at kendskabet til RIVALs kompetencer som en serieproducerende virksomhed er for lavt hos kunderne på trods af RIVALs massive investering i både maskiner, robotter og en to-strenget produktionsstrategi. Det skal der gøres noget ved.

Mere kommunikation med øjenkontakt
”Jeg tror, det er noget af prisen for, at vi i det daglige kommunikerer så meget via e-mail,” siger Henrik Holvad. ”Derfor har Christian (red: Aarup, salgschef) og jeg en opgave i at fortælle endnu mere om alle vores kompetencer, når vi er ude og holde møder med vores kunder.

Vi har således planer om at møde mange af vores kunder her og nu ”face-to-face” og se på kundetilfredshedsmålingen og tage en dialog om de områder, hvor vi kan gøre det endnu bedre.”

Glæde, stolthed og nye mål
Resultat af kundetilfredshedsmålingen skaber både glæde og stolthed hos Henrik Holvad. ”Jeg er overbevist om, at vores strategiske fokus på totalløsninger, dygtige medarbejdere og et tillidsfuldt forhold til kunderne skaber et værdifuldt samarbejde og har betydning for kunderne. Det har vi nu fået bekræftet. Men vi hviler absolut ikke på laurbærrene. Vi skal konstant forbedre og forfine, sådan at vores kunder bliver ved med at ”synes om” os.”

Se flere nyheder

RIVAL anno 2020

RIVAL ændrer navn og logo – alt andet er præcist, som det plejer. Aktieselskabet Maskinfabrikken RIVAL ændrer i januar 2020 navn til RIVAL A/S

Logistikvenlige ”ready-to-go pakker”

Hos RIVAL fintunes samarbejdet med kunderne løbende. Fokus er således også på at serieproducere og levere et mix af forskellige emner til det samme slutprodukt hos kunden - i én samlet "ready-to-go" pakke. Dermed lettes kundens logistik betydeligt