RIVAL har i efteråret 2016 gennemført en kundetilfredsmåling. Resultatet er klart. Fremtidens kunder, som ønsker at udnytte RIVALs udviklende kompetencer, oplever en god balance mellem ydelse og pris.

Hos RIVAL er man tilfreds med den seneste kundetilfredshedsmåling, der bekræfter, at fremtidens kunder, som netop ser RIVAL som en udviklende samarbejdspartner til deres kritiske og kostbare emner, er rigtigt godt tilfredse med samarbejdet.

Stor tilfredshed og loyalitet
”Resultatet af undersøgelsen giver os mange brugbare resultater at arbejde videre med,” siger ejer Henrik Holvad. ”I de tilfælde, hvor vi arbejder tæt sammen med kunden om udvikling og optimering af emnerne, er kunderne meget loyale og tilfredse med både samarbejdet, kvaliteten og prisen. Og specielt kundens tekniske beslutningstagere værdsætter samarbejdet.”

Det harmonerer godt med RIVALs strategiske fokus, og dermed har man fået en fin indikation på at have fat i det rigtige i processen, nemlig at gå fra at være en mere udførende leverandør til at være en samarbejdspartner og totalleverandør.

Leveringsevnen skal strammes op 
Undersøgelsen viser også, at kunderne har bemærket, at RIVALs leveringsevne er faldet fra et niveau over 98 % til lige under 98 %. ”Det er naturligvis ikke tilfredsstillende, og vi har en klar målsætning, som hedder 98 %,” siger Henrik Holvad. ”Vi arbejder med optimering af flere områder i produktionen og planlægningen, som netop skal få os tilbage på det høje niveau.”

Skarpere profil 
Samtidig viser undersøgelsen, at flere mere perifere kunder ikke har et tilstrækkeligt kendskab til de kompetencer og ydelser, RIVAL kan tilbyde. ”Derfor skal vi fremover være endnu skarpere både i vores salgsarbejde og i kommunikationen. Vi skal stå med en klar profil i markedet hos alle relevante virksomheder,” slutter Henrik Holvad.

Se flere nyheder