…det er tre vigtige egenskaber for medarbejderne hos RIVAL
”Sometimes you win – sometimes you learn” er et citat af den amerikanske forfatter, præst og management ekspert John C. Maxwell. Henrik Holvad har taget citatet til sig og arbejdet med at implementere det i praksis, da det passer godt ind i tankegangen hos RIVAL.
Han uddyber her baggrunden: ”Vores medarbejdere gør hver dag alt for, at vores producerede emner er lige i skabet i forhold til kundens krav. Men der vil ske fejl, hvilket vi skal være åbne for at lære af. I den proces kan fejlårsagen ”operatør-fejl” hurtigt blive en sovepude, fremfor at vi kommer til bunds i, hvad problemet reelt har været. Her arbejder vi med Root Cause Analysis (RCA) og opfordrer alle vores medarbejdere til proaktivt at være med til at komme helt til bunds i årsagerne, så vi kan lære af det – og få rettet til.”
Senest er vores dygtige medarbejder Thomas Roland kommet med sit bud på at lykkes.
• Oplæring, oplæring, oplæring..
• Kontrol, kontrol, kontrol..
”Det er selvfølgelig klart, at ingen laver fejl med vilje – men det sker for os alle. Det er virkeligt ærgerligt for RIVAL, kunderne og ikke mindst den medarbejder, som har haft hænderne i det,” siger Thomas og fortsætter:
”Det er altid fedest, når man selv opdager en fejl og har muligheden for at få tingene rettet. Det kræver, at man tager ansvar, involverer sig i kundens opgave og vil lære.”
Se flere nyheder