Om det er i Australien, Nordnorge, USA, Tyrkiet eller Hirtshals, motorleverandøren Wärtsilä har behov for hurtig assistance til produktion af en reservedel, så er RIVAL altid klar til at hjælpe.
RIVAL har i en del år været fast underleverandør til Wärtsiläs after sales, som er ansvarlige for at levere reservedele, hvis eksempelvis gearkasser, overgangsflanger eller sleeves bliver defekte, og et skib må i dok.
Tid koster mange penge
”Det koster penge – rigtigt mange penge – når et krydstogtskib, en supplybåd til en boreplatform eller en norsk fjordfærge ligger stille,” fortæller salgschef Christian Aarup fra RIVAL. ”Derfor er det afgørende for Wärtsilä, at vi straks er klar til at hjælpe, når et akut behov opstår.”
RIVAL har indtil videre løst opgaver for Wärtsilä i USA, Frankrig, Danmark, Holland, Norge, Polen, Tyrkiet, Estland og Australien.
Solide kompetencer på after sales
RIVAL har stor ekspertise på after sales opgaver og ved, hvad det kræver, når kunden har brug for et kritisk og kostbart emne i løbet af meget kort tid. Mange af de kompetencer som er i spil her, er også væsentlige i den øvrige del af RIVALs forretning, når det omhandler serieproduktion af større eller mindre serier. ”Vores kunder værdsætter vores medarbejderes kompetencer og store erfaring. Disse egenskaber giver stor værdi for kunden både ved produktion af enkelte emner, som her til Wärtsilä, og når vi serieproducerer emner, som typisk ville kræve en mere håndværksmæssig bearbejdning,” siger Christian Aarup.
Lever op til højre krav
Der er høje krav til de emner, RIVAL producerer for Wärtsilä. ”Emnerne er kritiske og kostbare for kunden, og der er hverken tid eller råd til, at alt ikke flasker sig første gang,” fortsætter Christian Aarup. ”Derfor er det altafgørende, at kunden ved, vi kan løse opgaven første gang. Her kommer hovedparten af områderne i RIVAL-pakken oftest i spil. Det handler, udover kvalitet og leveringssikkerhed, om certifikathåndtering, svejseprocedurer, dokumentation og målerapporter.”
Tryghed er altafgørende
”Man kan ikke overvurdere værdien af det samarbejde, vi har opbygget gennem mange år. Det giver en rigtig stor tryghed til kunden som ved, at både kemien og kvaliteten er i orden,” siger Christian. ”Vores dygtige folk i produktion ved, hvilke krav og forventninger Wärtsilä har. Det lever de op til hver gang. Det giver kunden en stor tryghed i det daglige samarbejde uanset hvor i verden, det foregår.
Se flere nyheder