Her på fremtidens maskinfabrik RIVAL oplever vi nye aspekter i samarbejdet med fremtidens indkø­bere.

Det sker, når vi opnår en gensidig forståelse for og interesse i at indgå i et tættere samarbejde, så begge parter kan få en god forretning ud af samarbejdet, og kunden også kan se gevinsten i forhold til deres færdige emner.” Det fortæller indehaver Henrik Holvad og fortsætter:

”Vi har sammen med kunderne formået at løfte dialogen til et mere strategisk niveau, hvor vi ser på hele totaløkonomien i produktionen af kundens emner. Fremtidens indkøbere ved, at der findes mange andre måder end at kræve en lavere stykpris, når de skal ud og finde besparelser hos deres underleverandører. De oplever allerede væsentlige besparelser ved at indgå i et tættere samarbejde med RIVAL.”

“Det har baggrund i, at vi hos RIVAL gennem flere år har arbejdet målrettet på at blive totalleverandør til vores kunder og indgå længerevarende aftaler om serieproduktion af kundens kritiske og kostbare emner. Det har vi god succes med, fordi vores set-up, maskiner og medarbejdere passer rigtigt godt til at løse den slags opgaver, og vi kan tilbyde kunden en værdifuld og totaløkonomisk, fordelagtig løsning.”

“Hos RIVAL vil vi sjældent være konkurrencedygtige, hvis det handler om at producere et enkelt styk af et emne, og vi ”blot” skal udføre opgaven,” fortsætter Henrik Holvad. “Der hvor vores medarbejdere, processer og maskiner viser deres fulde potentiale er, når opgaven kræver noget mere, og vi kan samarbejde med kunden om at udfordre, udvikle og fintune bearbejdningen. Dermed bliver vi som samarbejdspartner udviklende frem for udførende.”

“Mange kunder ser de samme fordele og ønsker derfor at indgå i et tættere samarbejde med os både omkring indkøb og de mere produktionstekniske aspekter. Det fælles og fulde udbytte af samarbejdet mellem kunden og RIVAL opnår vi, når kunderne også har det fulde overblik og valide forecasts for deres fremtidige efterspørgsel, som de vælger at dele med os og indgår en længerevarende rammeaftale,” siger Henrik Holvad og slutter:

“På den måde kan vi ofte reducere kundens emnepriser med helt op til 20 %, hvilket er væsentligt mere end de fem procent, kunden ofte starter ud med at ”kræve”.”

Se flere nyheder