Per Aarsleffs serviceværksted skal rykke hurtigt ud, hvis der sker nedbrud på materiel. Der er hverken tid eller råd til, at maskinerne står stille. Derfor er det også vigtigt med underleverandører, som kan reagere hurtigt og fleksibelt.
Aarsleffs serviceafdeling har samarbejdet med RIVAL i knap 10 år. Gennem årene har RIVAL været en kompetent og fleksibel underleverandør på både hasteopgaver og ved den løbende planlagte vedligeholdelse af entreprenørmaskinerne.
Hurtig respons
Nedbrud på materiel sker ofte, når man mindst venter det, og når det er mest ubelejligt. Derfor er kapacitet, fleksibilitet og kompetence vigtige faktorer i valget af underleverandører, som assisterer med at udbedre problemerne. Aarsleffs værkstedschef Jan Robert Eriksen har i mange år arbejdet tæt sammen med RIVAL og Benny Sørensen. ”Benny og RIVAL står altid klar til at hjælpe os – også når vi har en hasteopgave,” siger Jan Robert Eriksen. ”Jeg kan altid sende en mail til Benny, hvis jeg har brug for assistance. Og jeg får hurtigt et positivt svar tilbage. Her-efter sendes det materiel, som skal repareres, med specialtransport til RIVAL, og de starter deres del af reparationen, straks det ankommer.”
God sparring
Det mangeårige samarbejde gør RIVAL til en god sparringspartner for folkene i serviceværkstedet. Hos RIVAL kender man mange af de udfordringer, Aarsleffs montører står overfor, og kan derfor byde ind med kompetent sparring og rådgivning.
Seks tons faldlod
Senest har RIVAL arbejdet med et defekt seks tons faldlod til en hammer på en rammemaskine. Rammemaskinerne anvendes typisk i forbindelse med fundering og eksempelvis installering af spunsvægge. RIVAL har først boret det store lod ud og efterfølgende monteret det med et nyt plug.
Stor præcision
”Det nye plug skal monteres med en præcision på 1/200 mm,” siger Jan Robert Eriksen. ”Præcisionen er afgørende, da plugget skal holdes på plads i loddet. Det falder jo med en kraft på seks tons. Det kan have store konsekvenser, hvis plugget ikke holdes korrekt på plads i lod-det, og RIVALs store erfaring med bearbejdning af netop kritiske emner har været et stort plus ved denne opgave.”
Positivt samarbejde
Jan Robert Eriksen har gennem alle årene oplevet samarbejdet med RIVAL yderst positivt. ”De står klar med den rette kapacitet og kompetence, når vi har hasteopgaver, og der skal arbejdes med stor præcision. Det har stor værdi i vores arbejde. Samtidig er de altid hurtige til at følge op, hvis der skulle opstå problemer med de opgaver, som er løst,” siger Jan Robert Eriksen, som sætter stor pris på RIVAL som underleverandør og også fremover trygt vil overlade nye opgaver til dem.
Se flere nyheder