Salgschef Christian Aarup har arbejdet med salg hos RIVAL gennem de sidste godt fire år. Arbejdet udvikler sig konstant og er i dag væsentligt mere strategisk end i 2012.
Christian har det rigtigt godt med at være del af salgsstyrken hos RIVAL. ”Det er stærkt motiverende, at jeg har noget rigtigt godt at komme med til kunderne. Jeg oplever i dag, at flere og flere ønsker at indgå længerevarende aftaler med os, fordi de netop har samme oplevelse og på lige fod med os kan se de mange fordele ved mere faste aftaler,” siger Christian.
Mere målrettet arbejde
Hos RIVAL er man i dag meget præcis omkring, hvilke kunder det er, man kan tilføre mest værdi. Det handler om dem, som har behov for at få produceret avancerede emner i serier, hvor der er brug for RIVALs unikke kompetencer og værdifulde sparring. ”Det har stor betydning for mit arbejde, at jeg kan gå mere målrettet efter disse kunder, og jeg har en god succesrate med at få dem i tale,” siger Christian og fortsætter:
Stort potentiale
”Der er ikke nogen tvivl om, at der er et stort potentiale for det, vi kan tilbyde. Jeg har nogle dygtige kollegaer, som kan og tør byde ind i sparring med kunderne og dermed være med til at udvikle kundernes emner. Det er der rigtig mange, som efterspørger, når de finder ud af, at muligheden eksisterer.”
God erfaring med netværk
Christian bruger også en del tid på deltagelse i netværk, da han oplever, at det giver gode leads og værdifuldt input på flere områder. ”Det gælder både, når vi er på udkig efter nye underleverandører og samarbejdspartnere samt nye kunder,” siger Christian. ”Jeg er eksempelvis med i netværk som Erhverv Skanderborg og Danish Oil & Gas Group. Her møder jeg mange, som vi både kan lære noget af og kan tilføre ny viden.”
Kompetencer før produkt
I dag gør Christian meget ud af at sælge RIVALs kompetencer, inden han begynder at se på de konkrete produkter, RIVAL evt. kan hjælpe kunden med at producere. ”Det betyder også, at vi oftere og oftere kommer tidligere ind i kundens designproces og kan komme med vores input og procesoptimering på eksempelvis det produktionstekniske område,” siger Christian. ”Det er en ny måde at sælge en maskinfabrik på, men det harmonerer netop med det, vi på RIVAL vil være kendte for som fremtidens maskinfabrik.”